https://shohada.org/en/node/245202

شناسه خبر: 245202
2022-3-11 02:59

آخرین وداع با دوستان

به روایت از محمود کنعان آذر : وقتی آقای رکنی برای آخرین بار از جبهه به مشهد آمد، ما در منطقه بودیم و مطلع شدیم که قرار است به زودی عملیاتی انجام بگیرد و از طرفی می دانستیم که ایشان خیلی دوست دارد در عملیات شرکت کند. بدین منظور یکی از بچه ها تلفنی به او اطلاع داد:" ممکن است شرایط جدیدی پیش بیاید برای اینکه فرصت را از دست ندهی خودت را سریع به منطقه برسان." ایشان گفت: در اسرع وقت و اولین فرصت خودم را به منطقه می رسانم ولی فعلاً به خاطر گرفتاری کاری نمی توانم ولی قول می دهم، بیایم و شما نیز دعا کن تا شرایطی مهیا شود که مانع آمدن من نشود. بالاخره ایشان بعد از اتمام عملیات خودش را به منطقه رساند _ در حالی که دیگر ضرورتی نداشت که در آن شرایط برای آمدن به جبهه عجله نماید چون عملیات تمام شده بود ولی به هر حال ایشان چون قول داده بود خودش را به جبهه رساند. با حضور ایشان در منطقه شرایطی پیش آمد که مسئولین اعلام کردند که تعدادی نیرو به خط و ارتفاعات کله قندی در منطقه مهران بروند. آقای رکنی و شهید محمود آبادی جزء اولین کسانی بودند که با اشتیاق آمادگی خود را اعلام کردند. _ گویا به یک مسافرت تفریحی می روند. _ سپس با ما خداحافظی کردند و سوار ماشین شدند و رفتند و در همین مرحله نیز به شهادت رسیدند.