https://shohada.org/en/node/249120

شناسه خبر: 249120
2022-3-11 03:50

احساس مسئولیت

به روایت از حسین جهان پور : عملیات می خواست شروع بشود برادر باقر مسئولیت خط شکستن را به قاسم داده بودند ایشان با عملکردی مشابه (مانور) داشتند توانستند نظرآقای قالیباف را جلب کنند ایشان مسئولیت حدود چهار صد نفر را بعهده گرفتند سیصد نفر گردان خودشان بود و یک صد نفر هم گروهان (نیروهای سپاه بود) بروند که او می بایست این ها را هدایت می کرد درمنطقه رودخانه ای بود به نام گنجان چم که درمحل استقرار نیروها چشمه ی گوگردی بود که بوی بدی می داد شبها زیر سخره ها می خوابیدند وتنفس برایشان دشوار بود . از همان شیار عملیات را آغاز کردند و پاسگاه دوراژه عراق را گرفتند . به نظر من این عملیات از یک طرف موفق بود چون آقای حیدری درهمان شروع عملیات پاسگاه دوراژه را گرفته بودند و از طرفی می توان گفت : ناموفق بود چون در ارتفاعات کله قندی که سقوط نکرد یعنی پشت سرمان ارتفاع بلندی دست عراقیها مانده بود به سرپرستی و فرماندهی داماد صدام البته بعد از 15 یا16 روز به کمک هلی کوپتر آزاد شد تعدادی از نیروهای عراقی که درگردان ماخدمت می کردند حدود 30یا 40 نفر در این عملیات بدست نیروهای داماد صدام اسیر شدند ویک تعداد از آنها هم شهید گشتند .