https://shohada.org/fa/shahid/content/248915
شناسه خبر: 248915
۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۰۷:۱۷
وطن دوستی
به روایت از عباس علی زمانیان : زمانیکه بنده در خدمت ایشان بودم همه اش خاطره بود. ولی خاطره از ایشان در خط مهران دارم. در نزدیکی خط ما عراقی به فاصله 100 متر خاکریز زده بود پاسگاه آنجا خرابه ای بود. پرچم عراقی روی این پاسگاه نصب شده بود هر صبح که کوه رفتیم ایشان نگاه می کرد و می گفت: این برای جمهوری اسلامی ایران ننگ است که در خاک جمهوری اسلامی پرچم عراقی نصب شده بود و چون عراقی ها به آنجا خیلی نزدیک بودند (حدود شاید 200 متر) گفت: شما فقط هوای مرا داشته باشید که همین پرچم را پائین بکشم. این لوله شاید از کمر قطع شود گفتیم: اگر لوله را به رگبار ببندیم در این منطقه ما خیلی نزدیکیم امکانات این ما هم بیشتر است از نیروی خودی دور هستیم و ضمناً اطراف ما هم در منطقه مهران تقریباً با تلاشی بود و امکان این که همه ما تلف شویم هست ایشان گفت: پس شما هوای مرا داشته باشید که خودم بروم میله را از جا در بیاورم. این ننگ است هر صبح می رفتیم جوش می زد که این پرچم عراقی چرا باید سرزمین جمهوری اسلامی باشد ما الان پیروز شدیم قدرت دست ماست و بعد به فرمانده مان گفتیم (یک فرمانده داشتیم به نام حسن فایده از برادران بیرجند خدا رحمت کند هم به شهادت رسید) ایشان گفت: آقای خالقی من به شما تکلیف می کنم که حق ندارید شما به این پرچم عراقی دست بزنید باعث تشنج در منطقه خواهد شد باعث خواهد شد تعدادی از بچه های ما در این جا از دست برود.