https://shohada.org/fa/shahid/content/250763
شناسه خبر: 250763
۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۰۷:۴۱
آمبولانس سوخته
به نقل از شهید: خورشيد آرام آرام راهش را به سمت مغرب کج ميکرد. قرار بود شب، مرحلۀ دوم عمليات را شروع کنيم. صبح که از راه رسيد، با اينکه در جاي جاي منطقه دشمن کمين کرده بود، يکي يکي مواضع آنها را تصرف کرديم. پشت تپهها، بين دو نيرو يک جادۀ خاکي بود که چند آمبولانس مجروحان را از آنجا عبور ميداد. يکي از آمبولانسها که تعدادي زخمي داشت بدون توجه به آتش دشمن به سرعت در حال عبور بود. دشمن آمبولانس را در ديد خود داشت و به يک باره با تمام سلاحهایش آتش کرد. آمبولانس توقف کرد؛ اما دشمن آتش خود را قطع نکرد. به ناگاه آمبولانش آتش گرفت و صداي داد و فرياد بود که به گوش ميرسيد.
ما پشت تپه مستقر بوديم و هيچ کاري از دستمان بر نميآمد. چند تن از رزمندگان براي کمک شتافتند؛ اما به شهادت رسيدند. همراه با دود، باد بوي کباب شدن بچهها را هم با خود به سمتمان ميآورد و اشک بود که از چشممان سرازير ميشد.
شب با تمام نيروها با يک يورش به دل دشمن تاخته و مواضع را تصرف کرده و روي ارتفاعات مستقر شديم. موقع برگشت به عقب با يکي از برادران کنار آمبولانس سوخته رسيديم و با صحنهاي بسيار دردآور روبهرو شديم.
حدود ده، پانزده نفر روي هم سوخته بودند و اسکلتشان کف آمبولانس يا اطراف افتاده بود.