https://shohada.org/fa/shahid/content/252238

شناسه خبر: 252238
۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۰۸:۰۱

صبر و تحمل و توصیه به آن

سید علی همیشه ما را دعوت به صبر می کرد و می گفت: ((دردتان وخواسته ها یتان را به غیر از خدا به هیچ کس دیگری نگوئید. )) من به یاد دارم که سید علی آن زمانی که در مقطع ابتدائی درس می خواند، پدر و مادرم به مسافرت رفته بودند. البته ایشان چونکه آن زمان خیلی کوچک بودند، احساس دلتنگی می کردند و در تماسهایی که با پدر و مادر داشت به آنها نمی گفت که دلتنگ شده است، بلکه ایشان به نماز شب متوسل می شد و از خداوند می خواست و به خدا می گفت: خدایا پدر و مادرم را هر چه زودتر به من برسان، و این در صورتی بود که در ظاهر به هیچ عنوان دلتنگی خودشان را بروز نمی دادند. من در همانجا از صبور بودن ایشان متوجه ایمان قوی ایشان شدم و اینکه ایشان بدون اینکه از کسی چیزی بخواهد در نماز شب از خداوند طلب میکرد.